INSTRUKCJA

Korzystając z zakładki PRELEGENCI, możecie odszukać materiały dotyczące konkretnego tematu. Etykiety NAGRANIE oraz BLOGI pozwala odnaleźć wszystkie formaty video oraz artykuły na blogach wykładowców.

ODWRÓCIĆ KLASĘ, CZYLI ZMIENIĆ PODEJŚCIE DO PROCESU UCZENIA SIĘ I ROLĘ NAUCZYCIELA

Chcę opowiedzieć o …
tym, jak odwrócona klasa zmieniła mój sposób uczenia

Odwrócić trzeba nie tylko klasę - o zmianie podejścia do procesu uczenia się
 i roli nauczyciela

Szkolenie dla nauczycieli polonistów na temat odwróconej klasy w kontekście zmiany w myśleniu o szkole jako miejscu, gdzie nauczyciel wie wszystko, podaje wiedzę, a uczniowie ją konsumują; gdzie nauczyciel pyta o to, o czym uczniowie nie mają pojęcia, zamiast słuchać pytań uczniów, pobudzać ich ciekawość, uczyć uczenia się i brania odpowiedzialności za swoją naukę.
Odwrócona klasa zawdzięcza swoją nazwę temu, że najpierw uczniowie dostają pracę do odrobienia w domu, a dopiero potem temat omawiany jest, dyskutowany i pogłębiany na lekcji, zazwyczaj w parach lub grupach. Najczęściej odwrócona klasa to rodzaj tzw. blended learning, czyli połączenie wykorzystania technologii, uczenia online w domu i uczenia offline w klasie.
Odwrócona klasa jest metodą, która wymaga zmiany roli nauczyciela, Nauczyciel musi opuścić swoje biurko i być przy uczniach obok, tworząc im warunki do nauki, odpowiednie sytuacje edukacyjne, budząc ich ciekawość poznawczą, wspierając w procesie uczenia, ale pozostając z boku, oddając przestrzeń uczniom. Nadal jest ekspertem, ale jest także tutorem, facylitatorem i organizatorem. Taka lekcja wymaga  pozytywnej atmosfery, dobrych relacji, nastawienia na proces, nie na kontrolę, na działania, nie na przekazywanie wiedzy, wymusza na uczniach branie odpowiedzialności za proces uczenia się.

KONSPEKT DO PREZENTACJI Z LINKAMI DO NARZĘDZI


ŹRÓDŁA I CIEKAWE STRONY

Kliknij grafikę
 ODWRÓCIĆ KLASĘ, CZYLI ZMIENIĆ PODEJŚCIE DO PROCESU UCZENIA SIĘ I ROLĘ NAUCZYCIELA